1 Haziran 2011 Çarşamba

Kaybedenler Kulübü

Ben biraz arkadan gelmeyi sevenlerdenim galiba.Herkes diyeceğini diyip köşesine çekildi ben daha yeni izleyebildim kaybedenler kulübünü.Açıkçası beni pek cezbetmemişti fragmanları ama zevkine güvendiğim bir arkadaşımın yoğun tavsiyeleri sonunda izliyim dedim geçen gün.
Kadın erkek ilişkileri açısından yerinde bir film olmuş kanımca.Erkeklerin fazla cool kadınların fazla basit anlatıldığı gibi bir gerçek olsada fena değildi.İlişkiler konusunda hep erkek tarafını tutuğumu söyleyen arkadaşlarıma; filmi izlerken sürekli erkekleri onayladığımı farkedince daha bir hak verdim. .
Özellikle kadının ilişkinin başında adamın; sorumsuz, garantisiz hayatını keyifli bulup ilişkinin ilerleyen kısımlarında sorumluluk alması  gerektiğini söylemesi filmin mesajının en iyi verildiği yerdi.Erkekler tüm sorumsuzluklarıyla sevip sonra onlara farklı bir misyon yüklemeye çalışmak hiç de yabancı gelmedi bana..Sürekli bişeyleri düzeltmeyi görev edinmek kadın olmanın şanından geliyor sanırım.Filmi izlerken hep garantici olmak zorunda mıyım, acaba diye düşündüm .Yoğun bir iş gününde erkek arkadaşım beni arayıp hadi falanca yere gidelim dese,kovulmak pahasına atlayıp gider miydim?,...Döndüğümde olabilecekleri umursamadan.İşten kovulmuş, üstelik kötü bir referans edinmiş olarak baştan başlamak..Ya da kendini hiç sağlama almadığım yeni bir hayata başlamak..Mümkün değil ne yazık.Çünkü böyle yetişmemişiz biz; hep yarın için bişeyler yapmak içgüdüsel olmuş artık.Aileden geçmiş.İyi bir iş bulucaksın sürekli bir maaşın olucak.Para biriktirceksin, ev alıcaksın, araba hatta.İşte ancak o zaman varsın .Yoksa bir gölgeden farkın yok.Zaten tek derdimiz varolmak değil mi..Filmdeki karakterler tamda bunun aksini benimsiyorlar.Kimse onları ciddiye alsın istemiyorlar. Satmasada kitap basıyorlar, dinlenmesede radyo programı yapıyorlar.Tek dertleri istedikleri hayatı yaşamak.Birilerinin müdahalesi olmadan.Ben filmin en çok bu kısmını sevdim sanırım.Kenarda bekleyen bi gün kesin yapıcamlarım depreşti.Fakat dedim ya bizde asılolan sorumluluklar...

2 yorum:

Pele dedi ki...

Yancı kuzuuuu =)))

pınar dedi ki...

Biraz objektif olalım litfen amaa:p