23 Kasım 2010 Salı

Tatili Biten Kızın Tranvası...

Haftanın ikinci iş gününe geldik bile. Ne ara tatil yaptım bitti, geldim anlamadım.Gerçi ruhum hala 2. 80 uzanmış Agatha Christie okumakta fakat geçicek geçicek.Elbet giricek bu bünye çalışma moduna:)

Güzel bir bayramdı doğrusu böyle her günüm dolu dolu geçti.Geçen pazartesi gittik ablayla Balıkkesire. Otobüs firması daha yola çıkmadan cinnet dolu saattler geçirtsede bize; akşam saatlerinde ulaşabildik köye.Gittiğimizde teyzemle yengem baklava açılyolardı tamda.O da ne sabır işidir öyle arkadaş. Tek tek aç falan.Neyse işte o gece daha kimseler gelmediği için yayıla yayıla yattık.Sabah 5 te kalmış annneannem, herkesi de kaldırmış.Neyseki biz çalışıyoruz diye kıyamamışlar uyandırmaya.Gerçi çalan telefonlar ve anneannemin arada söylenmeleriyle yine sekizde uyandık.Kahvaltı et ,efendim oraya git, buraya koş derken akşam oldu annemler geldi.

Bu arada evlenecek olan arkadaşımda ordaydı.Akşamları toplandık yine eski günlerdeki gibi.Gece kaçtı bilmiyorum eve geldiğimizde.Ertesi günde diğer teyzemler geldi.Yine kalabalık curcuna.Seviyorum ben orayı yaa.Böyle gece yatmaya yer bulamamayı,sabahın köründe uyandırılmayı,kendime yaptığım kestanelere bir sürü ortak çıkmasını,uykudan gözü kapanan ama inatla evine gitmeyen yaşlı teyzeleri,anlamasamda hep gürcüce konuşan nineleri,aman diyerek kenara attığım kıyafetleri giyip prenses oldum diyen çocukları... hepsini..

Arkadaşım düğününe kuzenimide kardeşlik olarak çağırdı bide. Yanı işte, tatlı falan yapıyosun süsleyip püsleyip götürüyosun kız evine. Kapının önünde de iki oynuyosun.Olay bundan ibaret:) Bizde yaptık tatlımızı, süsledik, oynadık oynadık çok eğlenceliydi.Böyle adetlerden çok uzağız ya biz burda  bazen diyorum acaba köyde falan mı yapsam bi düğün.Dur yahu ben evlenmicektim demi=)Neyse çok güzel olmuştu arkadaşım böyle barbi bebek gibi.Babaannemin deyişiyle bahtıda güzel olur inş:)

O gece yine oturduk arkadaşlarla. Damattan alınan ayak bastı parasıyla ziyafet verdik kendimize:) Ertesi günde erkek tarafının yaptığı düğün vardı(iki tarafta ayrı düğün yaparda bizde.para çook:) Orayada gittik ama pek sarmadı.Çiftetelliden başka oyun bilmiyolar yahu.

Kuzen bize bir araba buldu neseki, attık kendimizi Gönene.Orda da arkadaşlarla buluştuk kahveydi, çaydı derken dedik gidelim artık.Tabi çikolatalar falan yaptık stoğumuzu, çıktık köye ordada oturduk sabahtı eve geldiğimizde.

Diğer kuzenimde geldi sonra Tüm kuzenlerle toplanıp dedeme gittik.Çok değişik; bu dedemsiz ikinci bayramımız =( Onu görmeye mezarlığa gitmeye hala alışamadım.Ama böyle hepbereber gidince biz sanki bişi oldu dua ederken .Kalp gözü gibi oldu biraz ama:/Ne biliyip hissetti sanki geldiğimizi.Dedemle mesafeli bi ilişkimiz vardı ama etrafında olalım isterdi hep.

Öyle işte sonrada yine dedemin yaptığı çeşmeye gidip oturduk biraz.Akşamüstüde yola çıktık zaten.Hani haberlerde gösteriyolardı ya feribot trafiği eziyeti diye.İşte tamda orda bi yerde bizde o eziyeti çekmekteydik.Kaç saat bekledik bilmiyorum fakat eve gecenin bi körü geldik.Pazar günüde sabahtan akşama kadar yattım.Tatil anılarımda; arada kuzenlerle kopuşlarımız, yatak kavgalarımız efendim annannemin hallari falan bi sürü bişeyler varda bu kadar yeter bence.Biraz çok konuştum:))

Bir tatilimde böyle sonlandı işte.Birdahaki tatili beklicem heyecanla diyicem ama en yakın yılbaşı, zaten oda cumartesiye geliyo kader utansın://tamam tamam söylenmiyorum daha  fazla!! çalışmak iyidir,çalışmak candır yehuu:)))



(Bu arada bayramda bitanem, kardeşim, kuzum dayısını kaybetti=( Hayat ne garip dimi bi yerde düğünler yapılırken bi yerde yas tutuluyor...Masallarımızdaki kale gibi hiç yıkılmayan, o koca insanlar erkenden veda ediyolar bazen..Öyle yaşaması daha acı olurdu ölmesi iyi oldu belki bile diyebiliyoruz..Böyle yaranın üstüne tuz basmak gibi..Ölüm yaşam hayat bundan ibaret işte...)

2 yorum:

deepblueeagle dedi ki...

agatha:) işte :)

bayramın fena geçmemiş.
baklava.
curcuna.
arkadaşın.
akrabaların.

dönünce dinlenmişsindir. :)

pınar dedi ki...

sende mi yoksa:)

evet yorucu ama hoş bir bayramdı.böyle olunca hiç bitmesede dinlenmesem bile diyor insan:)